Ta strona używa "cookies" umożliwiające logowanie, prowadzenie statystyk odwiedzin i dostosowanie reklam. Dowiedz się więcej na temat celu ich użycia oraz możliwości zmiany konfiguracji przeglądarki na stronie polityka plików "cookies" Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z wytycznymi.

Schowaj


 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Propozycje zmian/dodatków w konsoli
Offline Corle1
07.08.2012, 14:17
Post: #1
Wątek został stworzony z pomysłu użytkownika jkdobro, będzie to dobre miejsce by przeprowadzić dyskusję, czego w OUYA brakuje (od strony technicznej) według nas do tego by stała się konsolą idealną.

Prawdopodobnie niewiele zmieni to w jej ostatecznej budowie, jednak informacja zostanie przekazana twórcom konsoli zaraz po zakończeniu akcji na Kickstarterze. Oczywiście w późniejszym czasie nadal będziemy mogli sobie "pogdybać" już bez względu na to co zobaczymy w finalnym produkcie. Uśmiech
Odwiedź stronę użytkownikaWWW Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline jkdobro
07.08.2012, 14:17
Post: #2
Zaproponowana specyfikacja, uważam że jest dobrym początkiem do zastanowienia się czego właściwie oczekują przyszli użytkownicy.
Projekt OUYA koncentruje się oczywiście na konsoli do gier. Ale jak widać ludzie chcą wykorzystać to urządzenie również do innych zastosowań. Więc w ty przypadku może to być za mało....

Procesor:
Używam 2 tabletów z procesorem Tegra 3 i uważam że jest to procesor który podoła oczekiwaniom wielu developerów i użytkowników. Obsługa androida jest bardzo płynna (4 rdzenie radzą sobie świetnie!). Grafika również jest rewelacyjna (brak zacięć itp.). Na Asus Transformer Prime (Tegra 3) jest gierka (autorstwa Nvidia) demonstrująca możliwości graficzne tego procesowa - rewelacja.
Co do Tegra 4? Po pierwsze, nie wiele wnosi w stosunku do Tegra 3 (zwłaszcza w urządzeniu stacjonarnym jak OUYA). No, troszkę wyższe taktowanie. Po drugie, na pewno zmieniło by to cenę finalnego urządzenia (na pewno na wyższą). Po trzecie, tego układu jeszcze nie ma. Więc obawiam się że użycie go przesunęło by datę dystrybucji OUYA. No i po czwarte. Technologie tak szybko się zmieniają, że nigdy nie jest dobry czas na zastosowanie nowych (zapowiadanych) rozwiązań, bo kiedy się już pojawiają to zapowiadane są nowsze.....

Reszta:
- USB 2.0 x 1 - uważam że jest to za mało. Nie jest to kwestia ilości gniazd (dziur), lecz niezależnych hostów USB.- powinno być minimum 2-3 porty !!!. Zwiększenie ilości USB nie powinno wpłynąć na cenę OUYA. Są to "centowe" koszty,
- ETHERNET (LAN) - nie podano szczegółów. Mam nadzieją że będzie to Gigabit Ethernet.
- Android - a dlaczego nie wersja 4.1???

Bazując na informacji, że sprzęt będzie otwarty na modyfikacje i rozbudowę, to czego brakuje moim zdaniem:
- gniazdo rozszerzenia pamięci SD/microSD (koszt kilkadziesiąt centów),
- optyczne wyjście cyfrowego audio S/PDIF (koszt kilkadziesiąt centów),
- (e)SATA port - mile widziane (myślę że koszt niewielki),
- wejście HDMI (input HDMI) !!! - rozwiązanie zostosowane w Logitech Revue GTV. Pozwala na podłączenie kaskadowe urządzeń AV. Daje możliwość "nakładania" obrazów z 2 źródeł video (np: generowanie menu na obrazie ze źródła zewnętrznego, Picture In Picture - podgląd w okienku sygnału z dekodera satelitarnego podczas przeglądania stron internetowych, ...). Tutaj niestety koszt może być większy, ale daje za to ogromne dodatkowe możliwości
- złącza systemowego pozwalającego na rozbudowę sprzętową. Np: umieszczenie na dole obudowy OUYA takiego złącza, pozwoli na dostarczenie sygnałów z OUYA, umieszczonej "na barana" na zewnętrznej obudowie. Obudowa zewnętrzna będzie podstawką konsoli, a zarazem pojemnikiem na rozszerzenia/dodatki sprzętowe (HDD, hub USB, itp.)


Chętnych zapraszam do dyskusji na w/w temat, lecz może w oddzielnym wątku forum...

@Admin
- Czy forum OUYA.pl było jakoś anonsowane na stronie projektu OUYA?
- Czy istnieje możliwość przekazania uwag/propozycji sprzętowych (może nie tylko) w imieniu polskiej społeczności OUYA do jej twórców?
Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline Corle1
08.08.2012, 01:38 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.08.2012 01:59 przez Corle1.)
Post: #3
Zacznę może od końca, czyli od pytań i później przejdę do konkretów co do sprzętu. Uśmiech
1. Portal jak i forum na chwile obecną działa jako nieoficjalny polski serwis informacyjny. Jest już jednak w jakimś stopniu znany twórcom, a przynajmniej osobom, które odpowiadają za kontakt. Czy forma będzie bardziej oficjalna w przyszłości, trudno powiedzieć, bo pewnie jeszcze długa droga przed OUYA, zanim trafi na nasz rynek (lub chociażby UE). W każdym razie samym twórcą bardzo spodobała się inicjatywa z naszej strony, więc traktujemy to jako aprobatę i dobre początki dalszej współpracy. Uśmiech

2. Uwagi na pewno przekażemy, jednak nie ma też powodu dla którego by nie wysłać im ich osobiście, z tego co widziałem do tej pory w ilości siła. Kontaktowaliśmy się już w sprawach technicznych z nimi i sytuacja jest o tyle trudna, że sam projekt od strony hardware jest już prawie skończony. Wierzymy jednak, że twórcy jeszcze mocno głowią się nad ostatecznym rozwiązaniem co do portów, o czym świadczy chociażby fakt, że niechętnie pokazują „tył” konsoli w renderowanych grafikach, a jedyna dostępna to ta poniżej, gdzie można zauważyć teoretyczne miejsce dla jeszcze jednego portu USB.

[Obrazek: 8439335bd9d5e2c605712d0b835efba3_large.jpg]

Teraz mogę odnieść się do postu powyżej od strony technicznej, bo muszę przyznać, że przedstawia ciekawe koncepcje.

Procesor Tegra - sam raczej stoję po stronie osób, które nie mają nic przeciwko trzeciej wersji w OUYA. Powód? Cena, dostępność, sprawdzone rozwiązanie. Ktoś w innym watku zasugerował, że Tegra 4 będzie działać w oparciu o układ Cortex-A15, pytanie ile on wnosi nowości w stosunku do A9? A przynajmniej takich, które można wykorzystać w konsoli. Patrząc po rozpisce:
[Obrazek: nvidia-tegra-roadmap.jpg]
Tegra 4 byłaby 2x szybsza od wersji 3 (która jest szybsza 5x od wersji 2), za to na stronie producenta wydajność 3D procesora Tegra 3, jest 3x większa od Tegra 2. Więc ostatecznie, też nie wiadomo jak traktować te wykresy. Tegra 4 na pewno będzie wydajniejsza, myślę że jednak nie zmieniłaby jakoś specjalnie tego co zobaczymy wśród gier na nadchodzącą konsolę. Wydajności zawsze będzie za mało, kwestia tylko czy to "za mało" to nie bardziej urojenie w umyśle klienta, bo dla przyszłych developerów już taka Tegra 3 może mieć wystarczająco mocy na najbliższe lata.

1. Tu jest najbardziej kontrowersyjna dla mnie kwestia ze strony producentów OUYA, tym bardziej, że film promocyjny przedstawia prototypową płytkę z 3 portami. Nie rozumiem więc dlaczego przyzwyczajają nas do wizji jednego portu. Problem z miejscem, wątpię, cena podobnie. Może bardziej problem leży po stronie technicznej samej architektury sprzętu, jakby nie patrzeć taki ASUS Transformer też ma tylko 1 port USB (po dołączeniu stacji dokującej). Nie zmienia to faktu, że co najmniej 2 hosty przydałyby się, jeżeli rzeczywiście zgodnie z tym co opisują, liczą na to, że użytkownicy będą mieli mnóstwo pomysłów na połączenie dodatkowych urządzeń przez USB czy Bluetooth.
2. Ethernet - postaram się dowiedzieć coś więcej na ten temat
3. Myślę, że w przyszłości pojawią się aktualizacje do nowszych wersji, szczególnie gdyby pojawił się problem z kompatybilnością aplikacji. Niecierpliwi jednak pewnie i tak skorzystają z możliwości zrootowania urządzenia, być może scena przyniesie też i jakieś ciekawe ROMy.

Pozostałe:
- gniazdo SD również uważam za mus i standard, szczególnie, gdyby mieli pozostać przy jednym porcie USB. Tak jak napisałeś, groszowa sprawa, łatwa implementacja, no i przy modyfikacjach bardzo wygodne. Niestety nie dostałem odpowiedzi co do gniazda.
- optyczne wyjście audio tez bym był na tak, bez problemu można podłączyć pod wzmacniacz. Teoretycznie dźwięk 5.1 będzie po HDMI, jednak osobne wyjście byłoby w przypadku wielu rozwiązań bardzo wygodne.
- (e)SATA - w momencie, gdy mówimy o jednym porcie USB, wydaje mi się, że to próżne marzenia. Prawdopodobnie wiele osób znalazłoby wykorzystanie dla tego portu, jednak myślę że byłby to jakiś niewielki procent wszystkich użytkowników OUYA
- wejście HDMI - pomysł wydaje się być piękny, ale myślę, że możemy tego nawet w następnej generacji Xboxów czy Playstation nie zobaczyć, a tu dochodzi jeszcze ograniczony koszt konsoli.
- złącze systemowe - jestem za, zawsze pozostawia to nadzieję, że jeszcze coś będzie można w przyszłości dołożyć do konsoli. Jednak pewnie w obecnym stanie to zbyt daleko idąca wizja dla producentów. Choć niby ma być to konsola na długie lata.
Odwiedź stronę użytkownikaWWW Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline untsd
08.08.2012, 19:17
Post: #4
tak ale po co hdmi skoro nie ma żadnych gierek z 3d lub obrazem hdmi JęzykP jest kilka rzeczy które trzeba zaproponować ouya bo np gierki 2d ? to już troche przesada ale warto czasami pograć w gierki tego typu lecz 2d musi być na wysokim poziomie a nie na pixelozach i wgl gry mają być tworzone pod system android ale nie oznacza to że nie można wstawiać gier na tableta , smartfony itd i na konsole gier to wgl się nie zgrywa xD jeszcze tablet to tak no ale ten wiking i te szachy są z smartfona można pobrać je dowoli Język co do większych zmian i technicznych ouy'i napisze całą liste by nie spamić co rusz nowym pomysłem Język
Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline Corle1
08.08.2012, 19:24
Post: #5
z HDMI chodziło o wejście, bo wyjście to będzie Uśmiech Co do obsługi formatu HD, to chociażby dla odtwarzania wideo w tym formacie, choć i gry pewnie też będą, zresztą dziś to już standard chyba. Co do listy, to warto się spieszyć, bo niedługo wiele się już nie zmieni w samej konsoli. Uśmiech
Odwiedź stronę użytkownikaWWW Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline mike
16.08.2012, 01:49
Post: #6
Jak za 69USD (bez pada) dla mnie to konsola idealna. MOzna by narzekać na Tegrę, że mogli dać Samsunga, no ale pewnie Tegra zone robi swoje i cena może niższa. Uśmiech
Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline BlueMonster3000
16.10.2012, 16:50
Post: #7
Czytałem gdzieś, że wyprodukowanie jednej tegry to 5$ Duży uśmiech .
Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline Corle1
17.10.2012, 02:33
Post: #8
(16.10.2012 16:50)superhero3000 napisał(a):  Czytałem gdzieś, że wyprodukowanie jednej tegry to 5$ Duży uśmiech .

Bardzo możliwe, ale cena końcowa zawiera dodatkowo licencje NVidia i pewnie kilka innych opłat, co ostatecznie stanowi najwyższy koszt OUYA, który po odjęciu pada (bo o tym ludzie zapominają) i tak jest mały - 69USD (ktoś gdzieś w komentarzach na KS pisał, że ostateczny koszt Tegry dla małej ilości sztuk to 35$, ale niestety nie wiem jak to było liczone).
Odwiedź stronę użytkownikaWWW Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline keeeper
02.01.2013, 15:42
Post: #9
Mnie ciekawi, czy bedzie możliwość odlozenia dedykowanego pada i zamiast tego sterowanie tabletem/smartfonem na styl wiiU...

Podejrzewam, jednak, ze to byloby zbyt piękne - nie dosc, ze wymagaloby to dostosowanej do rozwiazania gry to pewnie jeszcze zmian w hardware pokroju implementacji czegos w stylu googlowskiego miracastu.
Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline BlueMonster3000
02.01.2013, 16:07 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.01.2013 16:07 przez BlueMonster3000.)
Post: #10
A propo tegry 4 - ma mieć 6/7 krotnie mocniejszą grafikę i ma być ze 3/4 razy szybsza.
Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rozbudowa konsoli Macieksheik 12 9,055 05.01.2013 20:23
Ostatni post: Corle1
  Wstępna specyfikacja techniczna konsoli OUYA Corle1 25 15,878 23.12.2012 14:38
Ostatni post: Progress

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości