Ta strona używa "cookies" umożliwiające logowanie, prowadzenie statystyk odwiedzin i dostosowanie reklam. Dowiedz się więcej na temat celu ich użycia oraz możliwości zmiany konfiguracji przeglądarki na stronie polityka plików "cookies" Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z wytycznymi.

Schowaj


 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wstępna specyfikacja techniczna konsoli OUYA
Offline Corle1
01.08.2012, 02:23 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.11.2012 04:12 przez Corle1.)
Post: #1
Specyfikacja techniczna to chyba najbardziej kontrowersyjny temat dla wielu zainteresowanych konsolą, przyjrzyjmy się jej bliżej:

Procesor: Tegra3 quad-core
RAM: 1GB
Pamięć wew.: 8GB flash storage
Wyjścia: HDMI (1080p HD), USB 2.0 x1, ETHERNET (LAN)
Moduły: WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth LE 4.0
System: Android 4.0 Jelly Bean z nakładką OUYA

Akcesoria:
Standardowy pad bezprzewodowy (2 analogi, d-pad, touchpad, 8 przycisków akcji, przycisk systemowy)

Osobiście, specjalnie nie narzekam, bo żeby zachować wyznaczony próg cenowy, twórcy OUYA nie mogli szaleć. Tak na prawdę jedynie szkoda, że nie znalazło się miejsce dla więcej niż jednego portu USB.
Odwiedź stronę użytkownikaWWW Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline WoofeR
01.08.2012, 11:06
Post: #2
Specyfikacja techniczna nie ulegnie zmianom? Jednak o jeden port USB 2.0 bym się nie martwił, na pewno pojawią się dedykowane HUB'y w odpowiedniej cenie Cwaniak
Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline Corle1
01.08.2012, 11:22
Post: #3
Z tego co wiadomo na chwile obecną to prawdopodobnie tak zostanie, chociaż jeszcze wszystko jest pod znakiem zapytania do czasu premiery. Uśmiech Gdzieś czytałem, że trwają rozmowy z Nvidią o procesorach Tegra i miałaby zostać w wersji 3, ale maksymalnie podrasowana przez Nvidię, cokolwiek to znaczy.

Trochę tu jest niesmaku, z tego powodu, że już czwórka za rogiem, pytanie tylko jak to cenowo by wyglądało, bo myślę, że to własnie procesor mocno wpływa na cenę końcową. Druga sprawa, czy większa wydajność jest konieczna?
Odwiedź stronę użytkownikaWWW Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline Jerry
01.08.2012, 12:46 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.08.2012 12:47 przez Jerry.)
Post: #4
No trochę szkoda bo według wikipedii to Tegra 4 będzie miało nową architekturę 28nm, w oparciu już o Cortex-A15. W pierwszej wersji, czwartej serii (jedyna na którą OUYA by się mogła załapać) będą też szybsze zegary 1,8 (Tegra 3 - 1,5). O ile 28nm nie ma większego znaczenia, bo system i tak będzie chłodzony prawdopodobnie pasywnie, a na baterii OUYA nie będzie pracować Uśmiech Szybsze zegary, tez może nie byłyby do odczucia, bardziej zastanawia mnie ten A15 i dopiska "Nvidia GPU 24 cores (support DirectX 11+, OpenGL 4.X, and PhysX)", czego przy Tegrze 3 nie ma. Ale to chyba bardziej jakiś programista musiałby się wypowiedzieć na temat wykorzystania tych możliwości, bo być może to przerost formy nad treścią. Uśmiech

Inna sprawa, że Tegra 4 pojawi się na początku przyszłego roku, byłaby to fajna promocja dla tego układu wraz z nowa konsolą, wszystko pewnie rozchodzi się o cenę.
Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline WoofeR
01.08.2012, 13:16
Post: #5
(01.08.2012 11:22)Corle1 napisał(a):  Druga sprawa, czy większa wydajność jest konieczna?

No właśnie wydaje mi się, że nie. Taka PS3 jest na rynku od lat, jej wydajność i specyfikacja od początku się nie zmieniła (mimo zmian w architekturze procesorów), a nadal jesteśmy zaskakiwani (gra: Uncharted 3) pięknem grafiki. Dopiero teraz programiści są w stanie wykorzystać w 100% moc konsoli. Producenci OUYA chyba zauważyli problem i doszli do wniosku, że na obecnej specyfikacji są w stanie wyprodukować bardzo wydajne gry i... że to "nam" wystarczy.
Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline untsd
05.08.2012, 01:21
Post: #6
a mnie pojawia się kolejne pytanie bo nie znam super angielskiego xD więc nie wszystko dobrze doczytuje tak więc port(y) usb będą miały funkcje jaką czy będzie można wykorzystywać je do podłączania dysków przenośnych np pendriva gdzie będzie można np wgrywać swoje oprogramowania i wgl ?
Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline Corle1
05.08.2012, 14:48
Post: #7
Prawdopodobnie tak jak mówisz, myślę że funkcjonalność będzie podobna do tych znanych z tabletów (z USB Host), więc z dyskiem twardym/pendrive nie powinno być problemów. Bo to raczej główny sens tego portu. Jednak chętnie dorzucę to pytanie do listy jaką przygotowujemy, żeby upewnić się w 100%.
Odwiedź stronę użytkownikaWWW Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline mike
18.08.2012, 03:06
Post: #8
jak dla mnie to może być i końcowa specyfikacja - i tak głównie chcę odpalić XBMC i filmy z dysku przenośnego. Gry traktuje jako miły gratis Uśmiech
Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline backup
28.08.2012, 14:57
Post: #9
W zupełności wystarczy, szczególnie dla twórców gier niezależnych - liczy się pomysł.
Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz
Offline BlueMonster3000
13.10.2012, 10:23 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.10.2012 10:24 przez BlueMonster3000.)
Post: #10
Ja bym się bardziej przejmował androidem w wersji ICS. Już wkrótce będzie 4.2. Mam nadzieję, że zaktualizują do nowszej wersji Uśmiech . I te usb, powinno być 3.0 i najlepiej jak by były 2 takie wejścia Smutny .
Znajdź wszystkie posty użytkownikaposty użytkownika Odpowiedz cytując ten postodpisz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rozbudowa konsoli Macieksheik 12 8,035 05.01.2013 20:23
Ostatni post: Corle1
  Propozycje zmian/dodatków w konsoli Corle1 15 9,136 03.01.2013 15:19
Ostatni post: Drawix

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości